torsdag 17 februari 2011

vardagsrum....




Hej!!
Ledig idag = lite tid till bloggande :))
Visar lite vardagsrum från ett annat håll än jag brukar, på tavellisterna möbleras det om titt som tätt och ibland funderar jag på att ta ner dem, men just nu så är jag kompis med dem igen :).
Även jag har ett gäng av de fina sittdynorna från Jysk som bara ligger och väntar på att användas utomhus, så mitt sletna loppisbord som jag gillar :). 
Nu ska jag mysa med min finaste lille son, så en lugn stund med kaffe och choklad när den lille sover :).

.........så en liten bild från alla hjärtans dag firandet med min underbara man, slängde barnen i säng tidigt och så lite lyx till oss :)).
Ha en skön dag kära bloggvänner :)!!
Kramar Madeleine

18 kommentarer:

  1. Ljust och härligt rum!
    Kan knappt bärga mig att bära ut sittkuddarna, första bästa varma dag följer de med ut..basta.

    Ha en skön ledig dag, kram Tina.

    SvaraRadera
  2. Så fint ni har!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder du bjuder oss på. Det är väldigt fint och lämpligt med tavellisterna på väggen då man kan ändra om hur ofta man vill utan att göra en massa onödig hål i väggen.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder måste även jag säga =)
    Ha en fortsatt trevlig torsdag.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  5. Jättefint vardagsrum. Tavellister är bra för där kan man ändra om titt som tätt. Vi har också satt upp några på lite olika ställen.

    Gott med vin en måndag!:)

    Njut av din lediga dag. Kramis

    SvaraRadera
  6. Så himla fint, gillar tavellisten och ditt arrangemang =) supersnyggt! Snart kommer vi och det ska bli så otroligt kul!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Jag tycker verkligen du gjort jättefint på dina tavellister! Behåll dem uppe du ;-)

    Ha en riktigt skön torsdag, kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så himla fint ni har det. Blev kanonsnyggt med tavellisterna! =)

    Ha det bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Så himla fint och smakfullt!!!!
    Ha en fin kväll...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Hej igen!

    Det kan vara lite svår period nu att få de färska kryddorna att överleva länge. Men de behöver ljus och står helst på en fönsterbräda med element i närheten. De flesta får absolut inte torka ut och klarar sig lättare om man planterar om dem i större krukor med mer jord. De man köper i affären torkar ut på en dag och då är det svårt att hinna med vattningen. Basilikan är nog känsligast för uttorkning, den ska vara blöt jämt och toppas då och då så växer den mer.
    De trivs i lite högre krukor så de får stöd (basilika, citronmeliss, salvia mfl) eller planterade i grupp med andra kryddor för att få stöd mot varandra.

    Ha gärna ett litet miniväxthus så trivs de mer. Finns många olika fina varianter nu, tyvärr kostar de lite.

    Hoppas du lyckas med kryddorna

    Kram Teres

    SvaraRadera
  11. Hei.

    Så fint du har det. Liker bildelistene dine. Godt å høre at dere er venner igjen☺ Du har også så mange fine puter i sofaen. Lunt og koselig.

    Håper du får en fin helg og kos deg.

    Klem Mona C

    SvaraRadera
  12. Så underbart du har i ditt vardagsrum. Blir allt lite avispå dig vad det gäller den stora keramikkronan *blink*.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  13. Vilken söt spegel du har ståendes på hyllan... LOVELY!! :))) ...Jag växlar också en del i huruvida jag ska ta ner eller behålla hyllorna på vardagsrumsväggen... ska nog börja med att måla om väggarna först, innan jag bestämmer mig... :)

    Tänkvärda ord du lämnade inne hos mig, håller med!!!

    Hoppas att du får en fin helg tillsammans med din familj!

    Ha det gott!
    KRAMAR♥ Maria

    SvaraRadera
  14. Så fint ni har det. Härligt med allt vitt:) Själv missade jag de fina stolsdynorna, men de kanske finns kvar.

    Ha en skön helg!

    kram jessica

    SvaraRadera
  15. Hej!

    Diit vardagsrum är helt underbart! Så vilsamt och vackert... Underbar keramik och jag tycker tavellisterna är superfina och dekorativa!

    Hoppas du får en fin fredag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Fintfintfint! Jag funderar också på antingen tavellister eller en hylla ovanför soffan.. hm... Var kommer dina vita gardiner ifrån förresten?
    Man kan ju även använda dynorna som isolation om man vill gå ut och sitta nu, särskilt om det som här är -25 grader...

    SvaraRadera
  17. Hej Madeleine!
    Vad snyggt du fått till det på listerna!
    Jag älskar lister och hyllor.
    Det är ju super för oss som gillar för-
    ändring hela tiden!
    Hoppas du får en toppenhelg!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  18. Vilket fint vardagsrum ni har! Så fint med vitt och blått och tavellisten är också jättefin!

    SvaraRadera