tisdag 1 maj 2012

En klassiker...

...som väcker minnen. På min tid så fick man ta med sig varm oboy i sirapsflaska med strumpa över när man skulle på utflykt i skolan. Mina barn har små söta termosar. Innehållet är ju detsamma, ända skillnaden är nog att mina barns oboy kan nog räknas som varm, min var nog mest pissljummen. Kommer inte ihåg hur burken såg ut "förr i tiden", någon som minns? Skulle vara kul att komma över en oboyburk från 70-talet, har för mig att de var i plåt?


Nä, nu är det dags att flytta ut i trädgården i det fina vårvädret, hängmattan ser lite lockande ut faktiskt :).
Ha det så gott!!
Kramar Madeleine

5 kommentarer:

  1. Hihi, ja det var tider det :) lite skillnad nu! Men smaken är nog ingen större skillnad ändå :)

    Hoppas du haft en fin första maj dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha jag hade också sirapsflaskan med på utflykt. Fast med saft i. O´boyen hade jag i en Kalle Anka-termos som inte höll värmen särskilt bra ändå. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Åh en sån burk hade jag gärna också velat ha. Älskar gamla plåtburkar och spanar alltid efter dem på loppisar :)

    SvaraRadera
  4. hihi, här är en till som är uppvuxen med sirapsflaskan på skolutflykterna och jag brukade ha bob`s apelsinsaft i :) Ja men visst var O´boyen i en rund plåtburk med rött lock?!

    Kram Åsa i Jönköping

    SvaraRadera
  5. Har en gammal O´Boyburk i stugan och den är runt med plastlock. Själva burken är dock i kartong men med nån sorts metallisk folie på insidan.

    SvaraRadera