onsdag 3 juli 2013

Helt plötsligt så fick jag ett fixahemmaryck....





Hur har ni det mitt i sommaren? Kom hem från en vecka i fjällen häromdagen, sådär lagom uppfriskade och pigga. Har håvat in smaskig öring, harr, regnbåge och sik, smällt knott, vandrat, sett björnskit, sett älg, badat vedeldad tunna och lite ditt och datt. I vanlig ordning så släppte vi vår överdimensionerade packning innanför dörren i sedvanlig slagfälts-modell. Samtliga familjemedlemmar kör också med jag-släpper-allt-där-jag-står-modellen och så även vi-skiter-i-att-städa-det-är-ju-semester-modellen. Ja, ni kan ju föreställa er hur dessa tre modeller samverkar och när jag helt plötsligt blev varse modellernas förödande resultat så fick jag ett såkallat psykbryt. Vilket i sin tur föranledde en heldags sanering och storstädning för samtliga inneboende, som i sin tur föranledde att jag fick lust att måla något och då blev det grisrosa köksstolar. Så fick jag lust att köpa ny soffa och måla om överallt. Sådärja känns som jag börjar återhämta mig :). För övrigt så tycker jag att semester är världens bästa påhitt!

Ha det så gott!!
Kramar
Madeleine

12 kommentarer:

  1. Happy holidays!
    Greetings from Rome
    Emanuela

    SvaraRadera
  2. Du har det så otroligt härligt hemma!! Blir så glad av dina bilder!!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Å så herlig du har det hos deg....bloggen din har virkelig et perfekt navn.Sommerlig og glade farger -gillar!!!!
    TOve:)

    SvaraRadera
  4. Å *smelt* så vakkert ♥

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart kök ni har och himla kul inlägg. psykbryt kan vara väldigt effektiva ;-) Kram, Josefine

    SvaraRadera
  6. wow what a beautiful space, so happy to have found your blog!

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, så fint och färgglatt hos dig! Ibland är det så skönt när man får städa loss och sen är det gjort och när man ändå är i farten passar man på att baka/inredningsfixa/trädgårsfixa =)

    SvaraRadera
  8. psykbryt tycker jag är fantastiska! mycket bättre än psykfall iaf...då får man ju inget gjort. brukar kalla mina blodsockerfall för just psykfall...mer korrekt bedömning liksom! ;) mycket mer tidseffektivt med tillfälliga bryt! speciellt om man lyckas dra med sig resterande familjmedlemmar i brytet också... jag blir lite sugen att använda penseln på nga ställen nu...ha det gott! =)

    SvaraRadera
  9. Vi har också varit bortresta och allt ligger i hallen i en enda röra. Just nu är jag så nöjd och glad så jag orkar inte få ett psykbryt, men det kommer nog...

    SvaraRadera
  10. Hello!
    Such a refreshing, cozy and pretty look.
    Summer here is being pretty hot, and good.
    Take care.

    SvaraRadera
  11. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    SvaraRadera